Mida lapsevanemad Emili koolis väärtustavad
Lastevanemate tagasiside näitab, et hea haridus ei tähenda ainult õppekava täitmist, vaid palju enamat – keskkonda, kus lapsed tunnevad end turvaliselt, väärtustatuna ja motiveerituna. Tagasisidest joonistusid välja seitse keskset teemat, mille siin postitused koos vanemate tsitaatidega välja toome.
1. Lapse individuaalsuse märkamine ja toetamine
Iga laps on unikaalne – oma tugevuste, huvide ja arenguvajadustega. Vanemad hindavad kõrgelt, kui õpetajad kohtlevad lapsi individuaalselt, leides neis peituva potentsiaali ning aidates neil seda arendada. Selline personaalne lähenemine annab lapsele tunde, et ta on märgatud ja väärtustatud. Kui laps tunneb, et tema vajadustega arvestatakse, suureneb ka tema õppimisrõõm ja soov areneda.
„Olen tänulik lapse isiksuse arengu toetamise eest, mis annab vabaduse kasvada ja areneda unikaalseks inimeseks. Õpetajate empaatia ja toetuse eest, mis aitab lapsel end väärtuslikuna ja mõistetuna tunda. Selle eest, et Emili kool on olemas ja et seal on need imelised inimesed meie lapsi õpetamas.”
„Et mu tütrel on lõpuks kool, kus ta on nähtud, kuuldud ja hoitud täpselt nii nagu ta on ning ta saab kujuneda suurepäraseks inimeseks.”
„Minu tütrel on lõpuks kool, kus ta on nähtud, kuuldud ja hoitud täpselt nii, nagu ta on.”
2. Õpetajate pühendumus ja entusiasm
Õpetajate pühendumus ei jää märkamata. See on üks olulisemaid tegureid, mis mõjutab laste õpikogemust ja nende soovi õppida. Vanemad hindavad, et õpetajad annavad endast igapäevaselt parima, suhtuvad oma töösse kire ja armastusega.
„Olen tänulik, et õpetajad annavad endast igapäevaselt klassis parima.”
„Ma olen tänulik, et meie koolis väärtustatakse suhteid, koostööd, projektitööd, enesereflektsiooni, kogukonda, õpetajaid, liikumist. Olen tänulik iga päeva eest mil mu lapsed on rõõmuga kooli tulnud, iga hea ja toetava sõna eest, kui mu lastel on olnud neid vaja. Igale minu lastele pühendatud minuti eest!.”
„Tänulik, et õpetajad on nooruslikud ja huvitatud jätkuvast arengust. Tänulik, et õpetajaid siiralt huvitab laste heaolu. Tänulik, et meil on nii turvaline ja armas väike koolike ning fantastiline koolijuht.”
3. Turvaline ja hooliv õpikeskkond
Lapsed õpivad ja arenevad parimal moel keskkonnas, kus nad tunnevad end turvaliselt ja hoituna. Turvalisus ei tähenda ainult füüsilist kaitset, vaid ka emotsionaalset tuge ja võimalust eksida ilma hirmuta. Vanemad hindavad, kui kooli õpetajad ja juhtkond loovad sellise keskkonna, kus lastel on vabadus olla nemad ise ja õppida läbi kogemuste.
„Olen tänulik, lapsele rahuliku ja huvitava õpikeskkonna loomise eest. Emili kooli õpetajad oskavad ja tahavad tekitada lapses huvi õppimise vastu ning suudavad enda teadmisi huvitavalt edasi anda. Tore on näha end last innustavalt ja silmade särades kodus rääkimas, milline oli nende tund ning kuidas nad ainet omandasid. Emili kooli õpetajad on tõestanud, et õppimine ei pea olema igav ja üksluine. Olen siiralt tänulik!”
„Olen tänulik sellise keskkonna loomise eest, kus minu lastele meeldib olla.”
„Olen tänulik, et minu laps on hästi hoitud ja tema õppekeskkond on turvaline.”
4. Innovaatiline õppimine ja vigade tegemise võimalus
Kaasaegne haridus ei tähenda ainult tehnoloogia kasutamist, vaid ka loovat ja innovaatilist lähenemist õppimisele. Vanemad väärtustavad Emili projektõpet, mis annab võimaluse õppida palju huvitavamalt ning lastel on võimalus katsetada ja eksida, sest just läbi praktilise õppimise ning vigade tegemise säilib lastel huvi ja see on parim viis arenemiseks.
„Olen tänulik, et lapsed saavad õppida kaasaegseid võimalusi kasutades (mitte tuupimine paberi ja pliiatsiga).”
„Hindan, et lastel on koolis hea olla ja turvaline eksida.”
„Olen tänulik uudishimuliku, innovatiivse ning cooli koolipere eest!”
5. Õppimisrõõmu ja uudishimu säilitamine
Lapse loomulik uudishimu on õppimise mootor. Kui õpetajad suudavad seda säilitada ja arendada, muutub õppetöö laste jaoks mitte ainult kohustuseks, vaid ka naudinguks. Vanemad väärtustavad, kui õpetajad muudavad õppimise põnevaks ja sisukaks, viies teadmisi ellu läbi praktiliste näidete ja loova lähenemise.
„Tänulik, et minu lapsel on koolirõõm ja uudishimu alles (7. klassis pole see kaugeltki enesestmõistetav!).”
Emili kooli õpetajad on tõestanud, et õppimine ei pea olema igav ja üksluine.”
„Olen tänulik, et minu laps tuleb koolist ja räägib õhinal, mida ta täna õppis.”
6. Avatud suhtlus ja koostöö kodu ning kooli vahel
Kool ja kodu on lapse hariduse ja arengu olulised partnerid. Avatud ja läbipaistev suhtlus õpetajate ja lapsevanemate vahel loob usaldust ning aitab üle saada probleemidest. Vanemad peavad oluliseks, et Emili õpetajad kirjutavad eriti põhjalikke tagasisidesid nii selle kohta mida üldse õpitakse ning iga lapse edenemise kohta. Hinnatakse ka seda, et õpetajad ja kooli juhtkond on alati kättesaadavad, kui tekib vajadus täiendava toe järele.
„Olen tänulik, et saan alati õpetaja poole pöörduda, kui laps abi vajab.”
„Olen tänulik põhjaliku tagasiside ja infovahetuse eest stuudiumis!”
„Olen tänulik, et õpetajad otsivad ja leiavad lastega kontakti.”
7. Kooli kui kogukonna väärtustamine
Kool ei ole ainult koht, kus laps õpib. See on kogukond, kus lapsed, õpetajad ja lapsevanemad töötavad koos, et luua toetav ja sõbralik keskkond. Vanemad hindavad, et koolis väärtustatakse koostööd, jagatakse üldist informatsiooni Emili minutitel, korraldatakse üritusi, kus kogu kogukond saab kokku tulla. Vanemad usuvad, et selline keskkond aitab lastel kasvada empaatilisteks ja vastutustundlikeks inimesteks.
„Tänulik tugeva vastastikuse usalduse, pühendumise ja koostöö eest, et toetada meie laste õpirõõmu ja -tuhinat.”
„Olen tänulik Emili kooli õpetajatele kogu hingega oma töösse panustamise eest! Kui muidu on tööl kindel tulemus, siis õpetajate vastutusrikka töö tulemused liiguvad edasi tulevikumaailma looma.”
„Olen tänulik, et saame omavahel õpetajatega vahetult ja avameelselt suhelda. Olen tänulik, et õpetajad õpetavad meie lapsi südame ja kirega. Olen tänulik, et saan usaldada kooli lapsed.”
Kokkuvõttes võib öelda, et kooli ja õpetajate väärtus ei peitu ainult õpitulemustes, vaid ka emotsionaalselt turvalise keskkonna loomises, uudishimu ning õpimotivatsiooni säilitamises ja kogukonna tugevdamises. Emili vanemad usuvad, et iga märkamine, julgustus ja hooliv tegu loovad õppekeskkonna, kus lapsed saavad kasvada ja areneda parimaks versiooniks iseendast.
Foto: Kätlin Aulik
Kirjuta esimene kommentaar